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  • Design of Low-Cost Vehicle Roll Angle Estimator Based on Kalman Filters and an IoT Architecture. J. Garcia Guzman, L. Prieto Gonzalez, J. Pajares, S. Sanz Sanchez and B. L. Boada. Sensors. Vol.18 (7), 1800. 2118. DOI: https://doi.org/10.3390/s18061800. Free access available on: http://www.mdpi.com/1424-8220/18/6/1800.
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  • A robust observer based on energy-to-peak filtering in combination with neural networks for parameter varying systems and its application to vehicle roll angle estimation. B.L. Boada, M.J.L. Boada and V. Diaz. Mechatronics. Vol. 50. pp 196-204. 2018. doi: https://doi.org/10.1016/j.mechatronics.2018.02.008. Free access until April 25, 2018 available on: https://authors.elsevier.com/a/1WgEu3PiEzm8kK.
  • VEHIOT: design an evaluation of an IOT architecture based on low-cost devices to be embedded in production vehicles. J. Pajares, L. Prieto, J. Garcia Guzman,B.L. Boada and V. Diaz. Sensors. Vol. 18 (2). 486. 2018. doi: 10.3390/s18020486 (full-text: http://www.mdpi.com/1424-8220/18/2/486/htm).
  • A Novel Inverse Dynamic Model for a Magnetorheological Damper based on Network Inversion. M.J.L. Boada, B.L. Boada and V. Diaz. Journal of Vibration and Control. Vol. 24 (15) pp. 3434-3453.  Article first published online: May 1, 2017; Issue published: August 1, 2018 . doi: 10.1177/1077546317705991.  Accepted version avalaible on http://hdl.handle.net/10016/24447.
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  • Study of the behaviour of adhesive joints of steel with CFRP for its application in bus structures. Pedro Galvez, Alejandro Quesada, Miguel Angel Martinez, Juana Abenojar, Maria Jesus L. Boada and Vicente Diaz. Composites Part B: Engineering. Vol. 129. pp. 41-46. 2017. doi: 10.1016/j.compositesb.2017.07.018. (full-text: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1359836817315834).
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  • Sensor Fusion Based on an Integrated Neural Network and Probability Density Function (PDF) Dual Kalman Filter for On-Line Estimation of Vehicle Parameters and States.  L. Vargas-Melendez, B.L. Boada, M.J.L. Boada, A. Gauchia and V. Diaz. Sensors. 17 (5).  2017. doi: 10.3390/s17050987. (full-text: http://www.mdpi.com/1424-8220/17/5/987). 
  • Experimental study and analytical model of bleed valve orifice influence of a high-performance shock absorber on vehicle dynamics. J.L. Chacón, B.L. Boada, M.J.L. Boada and V. Díaz. Advances in Mechanical Engineering. Vol. 9(9). 2017. doi: 10.1177/1687814017719004 (full-text:  http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1687814017719004).
  • A novel frequency dependent model based on trigonometric functions for a magnetorheological damper. M.J.L. Boada, B.L. Boada and V. Diaz. Meccanica. Vol. 52 (11-12) pp: 2567-2581. 2017. doi: 10.1007/s11012-017-0632-2. Full-text view-only version of the paper available on: http://rdcu.be/o51o.
  • A Novel Strain-Based Method to Estimate Tire Conditions Using Fuzzy Logic for Intelligent Tires. D. Garcia-Pozuelo, O.  Olatunbosun, J. Yunta, X. Yang and V. Diaz. Sensors (Basel). Vol. 17(2). pii: E350 2017. doi: 10.3390/s17020350. (full-text: http://www.mdpi.com/1424-8220/17/2/350)
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  • Simulación gráfica de sistemas mecánicos utilizando la herramienta de realidad. B. L. Boada, M. J. L. Boada y V. Díaz. Revista de la Asociación Española de Ingenería Mecánica. Vol 15, pp 187-192. 2004
  • Desarrollo de un software para el cálculo de prestaciones y dinámica longitudinal de un vehículo. M. J. L. Boada, B. L. Boada y V. Díaz. Revista de la Asociación Española de Ingenería Mecánica. Vol 15, pp 785-791. 2004.
  • Simulación dinámica del sistema de dirección de un vehículo aplicada a las condiciones de verificación mediante placa alineadora. B. Muñoz, V. Díaz, M. Ramírez, M. Pérez. Revista de la Asociación Española de Ingenería Mecánica. Vol. 15, pp 309-314. 2004.
  • Modelo simplificado para evaluar la torsión de un autobús urbano. V. Díaz, A. Gauchía, M. Ramírez, B. Muñoz. Revista de la Asociación Española de Ingenería Mecánica. Vol. 15, pp 3139-3140. 2004.
  • Método "de interior" para medir la resistencia a la rodadura de un automóvil a baja velocidad. J. Meneses, V. Díaz, B. Muñoz. Revista de la Asociación Española de Ingenería Mecánica. Vol. 15, pp 325-330. 2004
  • Desarrollo de un software educativo para el cálculo y diseño de embragues mecánicos. B. Muñoz Abella, J.L. San Román García, A. Quesada González,C.Álvarez Caldas, Carolina. Revista de la Asociación Española de Ingenería Mecánica. Vol. 15, pp 803-808. 2004.
  • Aspectos a tener en cuenta en la modelización por el método de los Elementos Finitos de chasis de bogies de ferrocarril. A.Quesada González, B. Muñoz Abella, J.L. San Román García, C. Álvarez Caldas. Revista de la Asociación Española de Ingenería Mecánica.Vol. 15. pp 1063-1068. 2004.
  • Determinación del desequilibrio admisible en turbocompresores aplicados a vehículos de pasajeros para eliminar el ruido del silbido. V. Díaz, J.L. San Román, J.A. Calvo. Revista de la Asociación Española de Ingenería Mecánica. Vol. 15. 2004.
  • Determinación de un criterio de inspección para verificar el estado del sistema de suspensión de un vehículo automóvil. V. Díaz, J.L. San Román, J.A. Calvo. Revista de la Asociación Española de Ingenería Mecánica. Vol. 15. 2004.
  • Metodología para la determinación de las tensiones debidas al peso propio mediante técnicas de liberación de tensiones residuales. C. Álvarez Caldas, J.L. San Román García, S. Rodríguez Fernández. Revista de la Asociación Española de Ingenería Mecánica. Vol. 15, pp 2279-2284. 2004.
  • Banda Extensométrica Virtual: Diseño y aplicaciones de una nueva herramienta en el campo de los elementos finitos. C. Álvarez Caldas, J.L. San Román García, A. Quesada González, B. Muñoz Abella. Revista de la Asociación Española de Ingenería Mecánica. Vol. 15, pp 2417-2422. 2004.
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